måndag 29 november 2010

när jag blir stor ..

.. kanske jag kommer att bli.. astronaut, konditor, advokat, sjuksköterska, brandkvinna, balettdansös, ambassadör, pianolärare, SO-lärare eller kanske syslöjdslärare. eller varför inte dokumentärfilmare, byggare, trädgårdsmästare, målare eller skomakare. eller kanske pilot, eventarrangör, översättare, fredsmäklare, projektledare, kläddesigner, journalist, läkare, provsmakare, bonde, manusförfattare, skådespelare, violinist, lokförare, personalvetare, socialminister, fotograf, hästskötare. eller kanske nåt helt annat.

man kan säga att mycket återstår att se.

2 kommentarer:

  1. (Så hittade jag hit också! Tack för den!)
    Jag kanske bor på en gård ute i ingenstans och odlar min egen mat i ett kollektiv, eller bor i en lägenhet i stan i Malmö eller Umeå, och jobbar som illustratör eller lärare eller... författare, eller... (vilka yrken finns som är roliga?) typ psykolog, eller speciallärare, eller fostermamma (ok, inget jobb)? Jag antar att det är mer spännande att inte veta. Och/men det kräver förvisso mer tillit.
    Jag gillar din blogg.
    I'll be back.

    SvaraRadera