söndag 28 augusti 2011

det är sommar del två

del två

det är sommar och jag som var orolig för sommaren lååånga dagar har istället svårt att hinna med.
å så mycket mycket det finns att göra och se och upptäcka och och och jag vill så mycket!
det är sommar och kusten visar sig från sin bästa sida, ö-mys och tjejigt fnittrigt och soligt.
det är sommar och gamla vänner möts upp, familjen samlas och födelsedagar firas.
det är sommar och vi badar i turkosa hav och dricker islatte till kvällsmat. vi cyklar upp upp upp och ner ner ner och njuter av 30 gradersvärme och ljummen vind kl halv tolv på kvällen ute på balkongen.
det är sommar och på sommaren kan man vara uppe sent på natten och tala om saker man inte talar med så många om.
så packas väskan om och bomben händer och dödsskjutningar som får hela norge och tiden att stanna och himlen gråter när vi vandrar genom oslo i chock och sorg en tidig morgon när det man inte kunnat föreställa sig plötsligt hänt och allt allt har vänds upp och ner.
det är sommar och vi bestiger berg och vandrar i vackra och blöta marker och jag inser på tåget hem att jag överlevt och inte bara det, jag har levt och känslan är fantastisk.
det är sommar och festival och många är glada och några blir i alla fall lite gladare och det sprudlar av musik, kreativitet och engagemang.
det är sommar och saker blir inte alltid som man tänkt sig. men det finns alltid nån som har kollen när inte jag har det. någon som är större och det tycker jag är tryggt. det är sommarens sista dagar och jag sitter i föräldrarnas hammock och ler. det har varit en god sommar.

2 kommentarer: