tisdag 23 augusti 2011

det är sommar

del 1
det är sommar och jag går åt ditt håll.
det är sommar och jag sitter under äppelträdet. nynnar på en melodi som jag inte känner till. det är sommar och jag tar min tillflykt till mor och far, till systrar och vänner från förr. Till platsen som för första gången på fjorton år känns som hem. här känner jag stigarna väl, här trär jag smultron på strå och tittar till den del av mig som en gång bodde här.
det är sommar och jag tror att jag går åt ditt håll. var bara tvungen att göra en avstickare. eller ta en omväg. gå min väg liksom. andas.
det är sommar och det är varmt fastän klockan är över elva på kvällen. äppelträdet dansar i takt med min melodi. smultrona är på gränsen till övermogna, vinden är ljummen och jag hoppas att jag går åt ditt håll.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar